Aylık arşivler: Haziran 2023

Kano Maceraları 3

22 Şubat 2023 Çarşamba

(Kör arkadaşlar için betimleme yapılmıştır)

(Resim ve videolar Zeki Gagaski ve Kıvanç Kelmen’e aittir)

Bir sevdadır deniz

Bir aşk

Söylemeli coşkuyla

Urim Baba’CAN Şubat 2023

Öne çıkmış olan görsel, kano deniz kıyısında iple bir taşa bağlı kıyıda. İki yanda destek tankları profil ile bağlı. Mavi yelken rüzgarda hafif açık durumda.

WhatsApp Image 2023-02-22 at 17.53.00

“Bir insan ömrünü neye vermeli

Harcanıp gidiyor ömür dediğin

Yolda kalan da bir yürüyen de bir

Harcanıp gidiyor ömür dediğin”

Demiş Ömer Zülfü Livaneli. Gerçekten insan düşünüyor belli bir yaşa geldiğinde. Hele 60 yaşını geçtikten sonra. Benim de zaman zaman düşüncelerim bu yöne kaymaya başladı. Daha ne kadar sağlıklı yaşayabilirim. 70, bilemedin 80 yaşına kadar bir şeyler yaşamalı elim ayağım tutarken. Ondan sonra ne olacağı belli olmaz. Henüz sağlığım yerindeyken hayallerimi gerçekleştirmeliyim. Çocukluğum çok güzel geçti, sonrası çalışma hayatı, evlilik, çoluk çocuk derken bir baktım emekli olmuşum. Henüz Dünyayı tanımıyorum. Çocukluğumda olanaklar yoktu, çalışırken yoğun tempoda geçen bir hayat. Emekli olunca Dünyayı tanımaya başladım. Bunun en önemlisi de bisiklet. Bisikletle turlar yapıp gezmeye başlayınca yaşamın tadına vardım, Hayatımda tanıdığım insanların kat be kat üstünde insanlarla tanıştım, yeni yerler gördüm. Kimsenin gitmediği yerlerde bisiklet sürdüm. Bir çok arkadaşım, dostum oldu. Yaşadığım maceralar beni daha da olgunlaştırdı ve Dünyayı farklı gözle görmeye başladım. Bu harika bir şey ve Dünyayı tanırken bisikletin yavaş hareket etmesi gördüğüm yerleri daha ayrıntılı görmeme neden oldu. Bisiklet mükemmel bir araç bence. Kendi gücümle hareket ediyorum.

Bu gün benim yaş günüm, 62 yaşımı doldurdum tıka basa. Şunun şurasında 10 – 15 yıl daha hareket edebilirim. Artık yeni maceralar beni bekliyor. Denizleri keşfetmeliyim. Daha önceki yazılarımda birer birer yapım aşamasını, kanoyu denizde denemelerimi anlatmıştım. Denemelerim hala devam ediyor ve bu denemeler hiç bitmez. çünkü yaşayacaklarım bana yeni şeyler öğretir ve öğrendiğim tecrübelerle kanoda değişiklikler yapabilirim. Kano yan tankları hazır, denemek için en uygun ve güneşli bir güne denk gelen yaş günümde denemeye karar verdim.

Bacanağım Selahattin Kelmen ve arkadaşlarım Zeki Gagaski, Mustafa Akpınar ve bacanağımın oğlu Kıvanç Kelmen bana eşlik edecekler. Öğlene doğru bacanağım oğlu ile evime geldi. Kanoya yan tankları, yelken direğini, kürekleri ve diğer eşyaları yükledik. Kanoyu taşıyıcı arabasına yükleyip kayışlarla bağladıktan sonra yürüyerek İnciraltı kent ormanına geldik. Kıvanç kanoyu eşyalarla yüklü halde çekiyor giderken.

WhatsApp Image 2023-02-22 at 20.49.49 (3)

İnciraltına doğru, Barış Manço köprüsünün yanına geldik. Lagün tarafına kanodaki eşyaları indiriyoruz.

WhatsApp Image 2023-02-22 at 20.49.48

İşe başlamadan önce üzerime balıkadam elbisesini giyiyorum. Balıkadam elbisesi sarı – siyah renkte. Ayağıma deniz ayakkabısını giyiyorum. Beni soğuğa karşı koruyacak. Kanonun yanına çömelmiş halde poz veriyorum kameraya.

WhatsApp Image 2023-02-22 at 20.49.49 (2)

Aynı şekilde bacanağım da balıkadam elbisesini giyiyor. Onun rengi mavi – siyah. Kanonun ortasında profil dikmelere destek profillerini cıvatalarla bağlıyorum. Henüz yerlerini bilmediğimden birer delik ve birer cıvata var. Denizde durumu görüp ona göre diğer deliklerin nereye delineceğine karar vereceğim. Bacanağım önde oturup ellerini iki yana açmış durumda.

WhatsApp Image 2023-02-22 at 20.49.49 (1)

Kanoyu arabadan alıp deniz kıyısına indiriyoruz. Yan tankları birer civata ile profillere bağlıyorum ve iyice sıkıyorum oynamasın diye.

WhatsApp Image 2023-02-22 at 20.49.46

Kanoyu hazırlama, denize indirme, tank profillerini ve tankları bağlama aşamalarını gösterir videoyu aşağıda izleyebilirsiniz.

Cıvataları iyice sıktıktan sonra lagün içinde kürek çekmeye başladık. Havada rüzgar yok, yelken direğe sarılı durumda.

WhatsApp Image 2023-02-22 at 20.50.01 (2)

Bacanağım önde, ben arkada kürek çekmeye başladık.

WhatsApp Image 2023-02-22 at 20.49.52

Şöyle bir tur attıktan sonra geri dönüyoruz karaya doğru. Yelkeni açtık ama istediğimiz biçimde olmadı. Yelken ipleri doğru bağlanmamış, bunu öğrendik.

WhatsApp Image 2023-02-22 at 20.49.51 (2)

Kano ile lagün içinde dolaşıyoruz, Yelkeni açtık ama kanoya hiç etkisi yok gibi. Sonrasında votkamız bitince takviye için karaya yaklaşıyoruz. Kano ile lagün içinde tur atıp geldiğimiz görüntülerin videosu aşağıda.

Kıyıya yanaştık. bacanağım önde, elindeki iple kanoyu tutuyor, ben arkada profillere delikleri nereye deleceğime karar vermeye çalışıyorum.

WhatsApp Image 2023-02-22 at 20.49.58

Meyveli kokteyl votkamızı elimize tutuşturuyor Mustafa. Bacanağımın elinde kadeh poz veriyor kano ile birlikte.

WhatsApp Image 2023-02-22 at 20.49.57

Kano içinde kokteyl votkalarımızı hazırlayıp veren Mustafa ve Zekiden kürekle kano içine alırken çekilen video. Videoyu Kıvanç çekiyor, Video aşağıda, izleyebilirsiniz.

Votkalarımızı alıyoruz, kanoya binip yerleşip hazırlanıyoruz. Yeni sefere çıkmaya hazırız.

WhatsApp Image 2023-02-22 at 20.50.00 (1)

İkimiz de bindikten sonra kıyıdan açılıp köprünün altına doğru gitmeye başladık. Deniz yükseldiğinden lagüne doğru akıntı var ama kürekle gayet iyi gidiyoruz.

WhatsApp Image 2023-02-22 at 20.50.01 (1)

Tam köprünün altına geldik, akıntıya karşı gittiğimizden dümen yardımıyla düz gitmeye çalışıyoruz.

WhatsApp Image 2023-02-22 at 20.49.55 (2)

Köprü altındayken kadehlerimizi şerefe kaldırıyoruz. Zeki de bizi çekiyor.

WhatsApp Image 2023-02-22 at 20.50.01

Çıkarken akıntı yüzünden burun birden sola doğru kıvrılınca ayağımla kadehimi devirdim, kanoyu çabuk toparladım ama votka döküldü. Kadeh ayağımın ucundaydı. Demek ki ayak ucuna dökülecek bir şey koymamak gerek. Köprü altından kürek çekerek çıktık, artık açık denizdeyiz ve rüzgar olmasa da küçük dalgalar belirmeye başladı.

WhatsApp Image 2023-02-22 at 20.49.53

Karadan pek belli olmayan bir karartı görüyorum az ileride. Bacanağıma o karartıya kadar gidip görelim neymiş diye söyleyince kabul etti. Karartıya giderken küçük bir kayığın dalgalarını aştık. Dalgalar pek etkilemedi geçerken. Kanonun durumu gayet iyi. Karartının yanına gidince bunun küçük bir kayalık olduğunu. Üzeri kara midye ile kaplı olduğunu gördük. Deniz yüzeyinden biraz çıkmış durumda. İlk adamızı keşfetmiş olduk böylece. Bundan sonra yeni yerler keşfedeceğimin umudu yeşerdi içimde. Sevinçliyim. Yanımıza cep telefonu ve kamera almadığımızdan resim çekemedik. Fazla oyalanmadan geri dönüyoruz. Tam köprü altından içeri girerken Zeki bizi çekiyor. Deniz yükseldiğinden lagün içine akıntı olduğundan kürek çekmeden giriş yapıyoruz.

WhatsApp Image 2023-02-22 at 20.49.59

Lagün içine girer girmez dümeni arkadaşların olduğu yere döndürdüm. Bacanağım da kadehini devirmiş. Takviye almamız gerek.

WhatsApp Image 2023-02-22 at 20.49.51

Zeki Gagaski’nin cep telefonu ile çektiği görüntüler. Lagünden çıkarken, ve açık denizde dalgaları geçerken çekilen videoyu aşağıda izleyebilirsiniz.

Kıyıya, kumsala yanaştık. Bacanağım önden iple karadaki küçük bir taşa bağlıyor kanoyu. Kanonun yanında durmuş, kano yanlarını nasıl sabitleyeceğimi düşünmeye başladım. Profil küpeşteye tam değecek biçimde olmasına karar verdim.

WhatsApp Image 2023-02-22 at 20.50.00 (2)

Zeki kendini kano ile elçek resim çekiyor. Mavi yelken az açılmış hafif esen rüzgarda. Zeki’nin başında şapka, közünde siyah Güneş gözlüğü var. Deniz sakin, çarşaf gibi.

WhatsApp Image 2023-02-22 at 20.50.00

Katlanır sandalyeme oturup dinleniyorum biraz. Üzerimde enine mavi – beyaz çizgili tişört var, başımda mavi buff.

WhatsApp Image 2023-02-22 at 20.49.56

Mustafa ile yan yana oturmuş kano hakkında fikir alış verişinde bulunuyoruz. Kano yan tanklarını biraz daha aşağıda olacak şekilde sabitleyeceğiz. Ayrıca küpeşteye profili sabitlememiz gerek. Orta bölümdeki dikme profiller kısa aralıklı ve profile çok yük bineceğini tartışarak bir şekilde nasıl uygulayacağımızı karar verdik. Artık yeni durumlar ortaya çıktı ve üzerinde biraz daha çalışmamız gerek. Şimdiye kadar istediğim şekilde oldu ve denemelerimiz bana yeni fikirlerin oluşmasına neden oldu. Mustafa, ve bacanağım da bana fikirler verdi tecrübelerine dayanarak. İkisi de denizi biliyor ve kendi kayıkları ile tecrübeli. Akıl akıldan üstündür, bunu biliyorum ve her zaman yeni fikirlere açığım.

WhatsApp Image 2023-02-22 at 20.49.57 (1)

Bu günlük bu karar yeter deyip maceramızı sonlandırıyoruz. Kano yan profillerine gerekli işlemler yapacağız. Kano kıyıda bir taşa iple bağlı, yelken hafif rüzgarda açılmış deniz içinde duruyor. Ana gövde ortada, yan tanklar profil ile gövdeye bağlı. Duruşu gayet iyi görünüyor. Bu resmi öne çıkan görsel olarak seçiyorum.

WhatsApp Image 2023-02-22 at 17.53.00

Güzel bir macera daha yaşadık bu gün, yeni fikirle oluştu denememizde. Kano yan tankları gayet iyi oldu, dengesi çok iyi ve kendimi güvende hissettim. Artık yeni maceralara hazırım. Kanoyu karaya alıp bağlantı profillerini sökerek taşıyıcı arabasına bindirdik. Yürüyerek Marangoz atölyesine getirdi. Şimdilik anlatacaklarım bu kadar, yeni denemeler ve maceralarda görüşmek üzere.

Kano Yan Tankları

Kano yan tanklarının yapım aşaması

Gemi savrulur hoyratsız

Ama sen içimdesin

Ve “Gel” deyişini duyarım

Urim Baba’CAN Mayıs2023

Öne çıkmış olan görsel, İki küçük kano tankı yan yana. Burunları birleşmiş, borda kısmında yakılmış saçları dalgalanan kız resmi. Tankların üstünde kare biçiminde çıkıntılar

Daha önce kanoya destek için plastik boru işe yaradığını görünce daha sağlam ve iyi bir tank yapmaya karar verdim. Bunun için bir tabaka 122 X 250 cm ebadında 6 mm kalınlığında su kontraplak alıyorum. Aldığım yerde 6 parça kestiriyorum. Parçalar 40 X 122 cm ölçülerinde. Plan yok proje yok, öylesinde kafamda tasarladığım şekilde yapacağım. Tankın yüksekliği ve eni 40 cm olacak şekilde. Tankı kanoya bağlamak için  tankın içine sağlam bağlantı yapmam gerek. 6 mm kontraplaktan üçgen biçiminde dört parça kesiyorum. Üçgenin üst kısmında 13 X 13 cm ölçülerinde dışa doğru çıkıntı bırakıyorum Buralardan  bağlantı yapacağım. Bu çıkıntıları iki parça, alt ve üste yapıştırıp kalınlaştırıyorum. Bağlantı çıkıntıları 18 mm kalınlığında sağlam bir şey olacak.

Aşağıda dört üçgen parça ve dört yan gövde parçaları hazır halde bekliyor.

40 X 122 ölçülerindeki yan gövde parçalarının ön ve arka kısımlarını burun olacak şekilde çeyrek yuvarlak çizip kesiyorum. Üçgen plakaların yanlarına ikişer küçük üçgen parça yapıştırıyorum her iki tarafa. Bunlar gövdeye daha sağlam tutunmalarını sağlayacak. Yan gövdeleri V biçiminde koyup üçgen parçaları belirli ölçüde yapıştırıyorum. İki tank ta yapıştı.

Üçgen parçaların kenarlarına yapıştırdığım küçük üçgenleri yan gövdeye küçük parça elyafları epoksi ile yapıştırıyorum. Üçgenler gövdeye sağlam tutunacak. Epoksi hazırladığım pembe tas ve kestirme fırça. Bir çift eldiven yanlarında duruyor.

Her iki tankı elyaf ve epoksi ile yapıştırıp sağlamlaştırdıktan sonra sıra geldi işkenceye. Tankın önü ve arkası gergi kayışları ile yavaşça gerdirip birleştirmeye başladım.

Ön ve arka kısımlar birleştirip içeriden elyaf ve epoksi ile yapıştırdım. Sonra üst tablayı yerine alıştırıp yapıştırıyorum epoksi ile. Tüm gövdeyi zımpara makinesi ile bir güzel zımparalayıp düzeltiyorum. Elyaf kaplamadan önce gövdeye saçları dalgalanan kız ve Jale ismini yakıyorum. Yakma işlemini evde, odada yapıyorum. Malum havalar soğuk. Kış aylarındayız.

Arka kısma da barış sembolünü yakıyorum. Üst tarafa da logomu ve bir tarafa sancak, bir tarafa iskele olarak yakıyorum. Tüm yakma  işlemleri bitince tankları bahçeye indiriyorum. İki tank ters olarak duruyor tezgah olarak kullandığım palet üzerinde.

Bu kez tankları önden, iki saçları rüzgarda dalgalanan kız resimleri görünecek şekilde, burunları yan yana, arka kısımları açık şekilde çekiyorum. Bu resmi öne çıkan görsel olarak seçiyorum.

Aynı durumu bozmayıp arkadan ve üstten çekiyorum. Arka yanda Barış simgeleri ve üstte logom yakılmış halde.

Tankların yerini karıştırmamak için sol taraftaki tanka iskele olarak yakmıştım. Kaptan Urim Baba olan logomu da tankın arka kısmına yaktım.

Aynı şekilde diğer tanka da sancak olarak yaktım. Bu tank sağ tarafta duracak. Böylece tankları karıştırmak yok. Her tankın yeri belli.

Tüm hazırlıklar bitince sıra geldi elyaf kaplamaya. Arkadaşım Mehmet Ertekin elyafı fazla göndermiş sağ olsun İki tanka yetecek kadar elyaf var. Hatta fazlası bile kalacak. İlk önce tankın alt kısmını kaplayacağım. Elyafı ters çevrilmiş tanka seriyorum.

Serdiğim elyafın fazlalıklarını kesip epoksi uygulayarak yapıştırıyorum.

İki tankın da işlemi tamamlandı. Alt kısımlar elyaf ile kaplanıp epoksi ile yapıştırıldı. Haliyle epoksinin kuruması 3 saati buluyor. Havalar da kış ayları ve soğuk olunca kuruma işlemi daha da uzayabiliyor. Bu nedenle her gün bir işlemi yapıyorum. Saçakların fazlalıklarını tıraşlıyorum.

Üst kısmına elyaf kesip epoksi sürüyorum fırça ile.

WhatsApp Image 2022-12-15 at 16.15.06

Epoksiyi ölçülü ve yerinde kullanmayı öğrendim. Üst taraftan arta kalan epoksiyi gövdenin yanlarına sürüyorum ki yabana gitmesin. Rüzgarda dalgalanan kız resmine epoksi uygularken.

WhatsApp Image 2022-12-15 at 16.15.03

Üst kısmı da bittikten sonra fazlalıklar tıraşlanıp zımpara yapıyorum. Sonrasında birer kat daha epoksi uyguluyorum son kat olarak. Gövdeler cam gibi oldu. Tankın yandan görünüşü.

Bu kez tankları çatıya çıkardım. Burada yedişer kat vernik uygulayacağım. Verniği sabah bir kat, akşam bir kat uyguladım. Verniğin uygulama aralığı en az 8 saat olmalı. Bu işlem bir haftadan fazla sürdü. Tankın biri yerde, biri tezgahın üstünde ters olarak duruyor.

Arkadaşım Mehmet Emiral tankın üst kısmına epoksi uygularken videomu çekmiş. Videonun linki aşağıda, iyi seyirler.

Tanklar bitirilip hazır hale getirildi. Tankları gövdeye tutturmak için krom profil alıyorum. Şimdilik anlatacaklarım bu kadar, kano maceraları devam edecek.

Kano Maceraları 2

Bir kürek, bir yelken

Açılmalıyım denizlere

Özgür bir denizci gibi

Rüzgarda saçları dalgalanan kız gibi olmalı

Yaptığım kano

Kız gibi olmalı

Urim Baba’CAN Mayıs 2023

Öne çıkmış olan görsel, Kanonun içinde Bacanağım Selahattin Kelmen oturduğu yerden bana doğru dönmüş, elinde kahve fincanı, başında siperli şapka. Gözleri gölgede kalmış. Mavi yelken öylece duruyor direkte, rüzgar yok. Koltuğun arkasında Gemisini yürüten kaptan yazıyor. Kanonun ortasında tahtalarla iki yana tutturulmuş dengelik plastik borular.

NOVATEK CAMERA

İlk kano maceramda görüldüğü üzere kano çok iyi ama dengede tutmak bir hayli zor. Kanoyu dengede tutmanın yolu iki yana denge boruları yapmak geldi aklıma. Kanocu arkadaşım Ersan Bekin bana elinde plastik boru olduğunu söyledi. Ben de getir bir bakayım dedim. Sağ olsun üşenmedi, getirdi. Kano arkadaşlığı böyle olmalı. Yanına da kendi kanosunda kullandığı tankı getirmesini söylemiştim incelemek için. Getirdiği boru 110 mm çapında 2 metre boyunda bir boru. Ağızları kapatılmış. İçine de köpür ve poliüretan ile doldurmuş. Tankı şöyle bir inceleyip gözden geçiriyorum. Hemen kafamda projelendirip bir kenara koyuyorum. İleride yapacağım aynılarından.

Gelelim boruya, 2 metre kano için çok büyük. Ersan tek olarak bir yana bağlamak için hazırlamış ama tankları yapınca bu boruya gerek kalmamış. Ben boruyu tam ortadan kesip, kesilen yerlere tapa yapıyorum. Elimde olan gürgen tahtadan da kalın çıtalar kesip plastik boruyu gövdeye tutturuyorum. Bunun için uygun cıvatalar kullandım. Ortaya da bir dikme, iki yandan gelen boruları tutturuyorum. Kano tezgahın üstünde, iki yana tutturulmuş mavi boyalı plastik boruları çekiyorum.

Denge boruları hazır olunca uygun bir zamanda bacanağım Selahattin Kelmen yanıma geliyor. Kanoyu bulunduğu yerde, marangoz atölyesinde kano taşıyıcı arabasına yerleştirip bağladık. Yanımıza diğer malzemeleri ve kahve takımları olan çantayı da alıp İnciraltı kent ormanına kadar yürüyerek götürdük. Kıyıda yan boruları kanoya sabitliyoruz cıvatalarla. Ardından yelken direğini yerine taktık. Ve denizdeyiz. Havada rüzgar yok, durgun. O yüzden yelken pek işe yaramıyor. Yelken direğinin tepesinde küçük bir Türk bayrağı dalgalanıyor. Bacanağımı önde oturmuş olarak çekiyorum.

NOVATEK CAMERA

Kano denizde gayet düzgün ve dengeli duruyor. Kendime güven geldi, düşünüp tasarladığım denge boruları işe yaramıştı. Kanoda istediğim gibi hareket edip ayağa kalkabiliyorum. Dengede herhangi bir bozulma olmuyor. Neşem ve keyfim yerinde. Mutluyum. Kendimi bacanağım ile elçek resim çekiyorum. Resimleri su geçirmez kamera ile çekiyorum.

Kanoyu dükkandan alıp buraya gelmek, sonra boruları kanoya bağlamak bizi epey yordu ve acıktık. Havada hafif bir rüzgar esiyor, belli belirsiz. Kanoyu kürekle döndürmenin imkanı yok, dümen işe yarıyor burada. Yekeyi iskele yönüne çevirdin mi sancak tarafına hemen dönüyor. Bacanağım gevrek ve meyve suyu almış gelirken. Yemeye başlamadan önce rüzgarın estiği tarafa gidebildiğimiz kadar kürek çekip kanoyu serbest bırakıyoruz. Kanonun henüz çapası yok. Gevrek ve meyve suyunu acıkmış olarak afiyetle yiyoruz. Bu ilk defa oluyor. Kanoda öğle yemeği.

Yemeğin üstüne ne gider? Bu sorunun cevabını hepiniz verebilirsiniz; Kahve. Hemen çantamdan kahve takımlarımı çıkarıp kahve yapmaya başladım. Lagün ortasında Dünya tarihinde ilk defa kahve piştiğine tanık oluyorum. Kahvenin kokusu çarşaf gibi deniz yüzeyine yayılıyor. Kahve ocağım önümde kutunun üzerinde. Kahve fincanında köpüklü kahve dolu ayaklarımın ucunda.

NOVATEK CAMERA

Bir fincanı da önde oturan bacanağıma ikram ediyorum. Kahve fincanı elinde poz veriyor bana. Ben de çekiyorum mavi deniz, mavi yelken ve mavi gökyüzü ile birlikte. Bu resmi öne çıkan görsel olarak seçiyorum.

Ben de fincanımı öne uzatıp bacanağım ile birlikte çekiyorum.

İskele tarafındaki boru su içine iyice batmış durumda çekiyorum.

NOVATEK CAMERA

Sancak tarafındaki boru da biraz havada, pek dengeli bağlamasam da kanoyu dengede tutuyor.

Kanoda öğle yemeğimizi yedik, üstüne de keyif kahvelerini içtik. Neşem ve keyfim yerinde. İçimde inanılmaz duygular var. Heyecanlıyım anlayacağınız. İstediklerim yavaş yavaş gerçekleşiyor. Aşağıdan kanoyu ve yaptıklarımızı gösterir video var, İzleyebilirsiniz. Su geçirmez kamerayı istediğim gibi çekmiyor. Düğmelerinde biraz problem var. Bazen çekimde kalmış kendi kendine çekmiş durduğu yerde, ama fazlalıkları kesip attım.

Video aşağıda.

Bir süre lagün içinde dolaşıp durduk. Yeterince kano zevkimizi aldıktan sonra karaya çıkıp bağlantıları çözerek tüm malzemeleri kanonun içine yerleştirdik. Taşıyıcı araba üstüne kanoyu bağladıktan sonra yürüyerek marangoz dükkanına geldik. Kanoyu tezgahın üzerine koyup eşyaları alarak mutlu bir şekilde, yaşadığımız kısa kano macerasını düşünerek eve geldik. Şimdilik anlatacaklarım bu kadar. Kano projeleri ve kano maceralarına devam edeceğim.