Keşan Trakya Bisiklet Turu 1. Gün

2 Eylül 2013 Pazartesi

Aliağa – Dikili – Altınova

(Görme engelli arkadaşlar için betimleme yapılmıştır)

Öne çıkan görsel, Rüzgar türbinleri arkada, dört  bisikleti poz vermiş.

Keşan DOÇEK bisiklet festivalinin pankartı. Solda festivalin logosu, bisiklete binmiş orfoz balığı, çevresinde yuvarlak olarak “Keşan Saros dağ bisikleti festivali 6 – 7 – 8 Eylül 2013. Mavi deniz, kumsal, mavi çadır, önünde yuvarlak mat, ağaca dayalı bisiklet ve yeşil orman. Ağaçta DOÇEK yazısı.

62407_656076914422197_5679743_n

Gökova Bisiklet Turunu Tamamladıktan sonra bir süre dinlenip kendime gelmeye çalıştım. Zorlu bir turu 16 gün dinlenmeden yapınca haliyle vücut yorgun düşüyor. Ardından Ramazan ayıda gelince sıcak havalarda evden dışarı bile çıkmadım. Temmuzun başında Bursa bisiklet festivali vardı fakat o tarihlerde Denizli’de düğüne gitmem gerekti. Denizli’deki düğünde bir başka düğün daveti Ankara’dan  geldi, o da Ağustos ayının sonunda. Antalya bisiklet festivali de o tarihlerle çakışınca her iki festivale gitmeyi çok istediğimden gidememenin üzüntüsü ile kayıt yaptırmadım. Neyse seneye bir aksilik olmazsa katılacağım.

Eylül ayında Keşan’da DOÇEK in düzenlediği Saroz körfezi dağ bisiklet festivali vardı, buna katılmalıydım. Facebook’tan kayıtların açılmasını bekliyordum. Katılımcı sayısı 200 olarak açıklanmıştı ve söylentiye göre 1500 kişi sıra da bekliyormuş. Katılım için kayıtların açılacağı gün bir bakıyorum ki festivalin Facebook grubuna üye değilim, hemen katıl butonuna basıyorum. Hakan Eşme de Keşan da bilgisayarın başında beni bekler gibi hemen kabul bildirimi geldi. Ardından kayıtlar açıldı, beni mi bekliyorlarmış ne? Kaydımı yapıp gönderiyorum, bankadan da katılım ücretini yatırıp dekont numarasını da e-mail ile mail attıktan sonra ferahladım.

Artık Keşan’a gidiş çalışmalarına başladım. Hava sıcak, dışarıya da çıkmıyorum, açtım, Google Mapsı. Yollara, şehirlere, köylere tek tek bakıyorum. Kendime göre bir yol haritasını belirledikten sonra Facebookta etkinlik sayfası açıp listemdeki tüm arkadaşları davet ettim. Yol haritam İzmir – Çanakkale yolundan Keşan’a 4 günde varmak, festivalin ardından duruma göre şöyle bir Trakya’yı dolanıp Tekirdağ’dan karşıya geçmek, oradan da duruma göre çeşitli yollardan İzmir’e dönmek. Tabi ki bu tur bisikletle yapılacaktı.

Etkinlik davetine ilk önce Çağrı AYDINEL cevap verdi, Çağrı Öğrenci İstanbul da üniversitede Jeoloji okuyor, GPRS cihazı var yolda bize yardımcı olacak, bir yerde buluşup tanıştıktan sonra yol hakkında fikir alışverişinde bulunduk. Tura Çanakkale’ye kadar bizimle pedal basacak oradan ayrılıp Gemlik’e tek başına devam edecekti. Üniversiteye kaydını yaptıracak.

Ardından Adnan BARIM aradı, Adnan Selçuk ta Barım Pansiyonun sahibi. 1 yıl kendisi 1 yıl kardeşi işletiyor dönüşümlü olarak. Bu yıl boşta o yüzden bizimle pedalleyecek. hayırlı pedaller. Ailesi İstanbul da oğlunu üniversiteye kaydını yaptırdıktan sonra Keşan a gelecek, Adnan bize Dikiliden katılacaktı.

Daha önce Gökova da birlikte pedalladığım mükemmel yol arkadaşım Burcu KURAL Gökova tur yazılarımı okuyunca yorumlarda benimle Eylülde geleceğini bildirmişti. Burcu da beni telefonla arayıp kesin geleceğini bildirdi.

Ankara’ya düğüne gidince Can KÜÇÜKLER telefonla beni arayıp bizimle geleceğini bildirince kesin gelecekler toplam 5 kişi olmuştuk. Can ile epeydir beraber pedallamıştık, birbirimizi tanıyoruz.

1 Eylülde mavi trenle Ankara’dan sabah dönüp eve gelince eşyalarımı hazırlamaya koyuldum. Uyku tulumu, çadır ve matımı, tencere tava mutfak malzemelerimi de çantalara yerleştirdim. Zeytin tanesi, bal ve acı biber salçasını da unutmadan çantalara yerleştirdim bisikletimin ön bagajını takıyorum ve bisikletim yola hazır oluyor. Pillerimi, cep telefonumu ve Dinamoya bağladığım aküyü şarj ediyorum.

Sabah07:00 de kalkıp kahvaltımı yaptıktan sonra 08:00 gibi evden çıkıyorum. Burcu ve  Can ı telefonla arayıp nerede olduklarını öğrendikten sonra sahil yoluna çıkarak Burcu ve Can ile buluşup bisiklet yolundan Alsancak garına geliyoruz. Saat 09:30 da izbana bisikletleri aldıklarından biraz erken geldiğimiz için dışarıda bekliyoruz. Saat gelince kent kartlarımızı iki kez basıp perona girdik. Alsancak peronu girişi düz olduğundan rahatça girip Aliağa ya gidecek metroyu beklemeye başlıyoruz. Bir süre sonra Çağrı da gelerek en baştaki vagona biniyoruz. Can Küçükler, ben ve Burcu Kural ayakta, bisikletlerimizi tutuyoruz. Resmi Çağrı çekiyor.

020920133105

Bu kez ben çekiyorum, Çağrı Aydınel yerime geçiyor.

020920133106

Bu kez Burcu Çağrı, Can ve beni çekiyor ayakta.

1235308_10151608847251924_829029593_n

Görevli arkadaş bizim olduğumuz bölümdeki kapıları iptal edip binilmez levhası asıp bizlere yardımcı oluyorlar. Uyarı levhasında yazan “Kullanım dışıdır lütfen diğer kapıları kullanınız.” İki yöne ok işareti konmuş.

010420145708

1 saatlik yolculuğun ardından Aliağa son istasyona varıyoruz, burada merdivenler var. Aslında burası da Alsancak istasyonu gibi düz giriş çıkış olarak yapabilirlerdi ama ne hikmetse  böyle yapmışlar . O kadar yeraltı merdiveni, yürüyen merdiven ve asansöre para harcanmazdı. Yardımlaşarak bisikletlerimizi istasyondan dışarı merdivenlerden inip çıkartarak dışarıya çıkıyoruz.

020920133107

İzban metro binasında olduğunu belirtir levhalar asılmış. Levhalarda yazan Tcdd, mavi tabelada Aliağa, beyaz tabelada İzban Aliağa. Binanın köşesinde Can, Çağrı, Burcu ve ben çekiliyoruz.

Menemen – Aliağa yoğun kamyon ve tır trafiğinden kurtulmuş olarak Aliağa ya ulaşmışız keyfimiz yerinde.

Burcu bagaj çantasını ters taktığından çantayı düzeltip bir kaç resim çektikten sonra saat 11:00 de Keşan bisiklet turumuz başlıyor.

İstasyondan çıkıp ana yola İzmir – Çanakkale yoluna çıkıyoruz. Aliağa şehir içi trafiğinden sıyrılıp kaymak gibi bir yolda güzel bir havada bisikletlerimizi keyifle sürüyoruz muhabbet ederek. Elçek arkamdakilerle beraber çekiyorum kendimizi.

0209201331081

Çaltıdere köyüne geldik kısa sürede.

020920133112

Çıkışlar, inişlerle Hacıömerli köyü göründü. Önümdeki Çağrı ve Burcuyu çekiyorum. Solda deniz görünüyor.

020920133113

Yenişakran köyüne geldik, burada öğle yemeği yemeye karar verdik. Balık pişiricisinde sardalye balık – ekmek yiyeceğiz.

1187124_10151608847411924_1360391863_n

Yenişakran’a çabucak vardık, öğle zamanı oldu acıktık ve balık ekmek ısmarlayıp karnımızı bir güzel doyurup ardından çayları içip bir süre dinlendikten sonra yola devam ediyoruz.

Bir süre tatlı iniş çıkışlardan sonra yol ovaya geliyor. Bergama ya girmeden kestirmeden Yeni Kentten sola sapıp araç trafiğinden de kurtularak tarlaların arasından Aşağı Kırıklar köyüne geliyoruz. Kahvenin bahçesinin yanında bisikletlerden iniyoruz.

Burada çay ve dinlenmek gerek diyerek duble çaylarımızı ısmarlayıp bir güzel içtikten sonra köyün çeşmesinden sularımızı doldurup yola devam ediyoruz. Köyün sokaklarında poz veriyorum kameraya.

Köyü çıktıktan sonra rüzgar türbinlerinin  yanından geçerek toprak yolda tarlaların arasından gidiyoruz. Çağrı ve Burcu kareye giriyor.

0209201331151

Önümde Burcu ve Çağrı, yol düz, rüzgar türbinleri yol kıyısında.

020920133114

Yol boş olunca durup kendimizi otomatik çekiyoruz rüzgar türbinleri manzaralı. Dört kişiyiz.

Can’ı tek olarak çekiyorum bisiklet üstünde. Arkada kanal var, içi su dolu.

Can da beni çekiyor cep telefonum ile arkamdan.

Çevre dostu rüzgar türbinlerinle bir kaç resim çekiyoruz. Keşke tüm yollar böyle olsa ne güzel olurdu ama yol bir süre sonra bitip ana yola çıkacağız. Çağrı üçümüzü çekiyor arkamızdan.

Çağrı elçek ile beni çekiyor kendisi ile. Arkada mısır tarlası yemyeşil.

Bir süre sonra Altınova’ya gelerek Adnan’ı arayıp nerede olduğunu telefonla öğreniyorum. Altınova’dan 10 km ileride sahilde İlknur cafe de olduğunu bildiriyor. İlknur cafeyi sorarak buluyoruz. Adnan işletme sahibi Hasan Çoksarı ile görüşmüş, çadır kurabileceğimizi ve restoranda yiyip içebileceğimizi söylemiş. Duş ve tuvalet te var daha ne isteyelim ki sağ olasın Adnan.

Yolu buradan geçecek olan bisikletçileri için İlknur Cafe tel: 266 348 62 63. İlknur cafe tabelasını ve arkadaki şemsiyeleri deniz ile birlikte çekiyorum.

1237767_10151608850191924_1543354918_n

Çadırlarımızı kurduktan sonra restoranda yemeğimizi yiyip üstüne de bir tane bira içerek keyifle sohbetimizi yaparak yatma vaktini bekliyoruz. Çadırları çekiyorum.

Uykumuz gelince çadırlarımıza girip tatlı uykuma dalıyoruz.

İlk günde metroyu kullandığımızdan yola saat 11:00 de geç çıktık ama planımızda böyleydi.

Yazdığım kilometre bisikletimin kilometresidir, haritalara  ve gerçek mesafeye uymayabilir. Ayrıca yolda bisikletle S çizerek, ileri geri giderek kilometre fazla yazmıştır.

Bu gün yaptığımız kilometre saatine göre

Evden – Alsancak garı = 12 km

Aliağa – Atın Ova         = 79 km

Toplam                          = 91 km

Bu gün haritaya göre yaptığımız toplam yol 89 Kilometre civarı

Aşağıda yaptığımız yolun haritaları

Powered by Wikiloc

Keşan Trakya Bisiklet Turu 1. Gün” üzerine 3 yorum

1. Benim ilk uzun turumdu yükler ile gidebilirmiydim ama urim baba vardı ve rahattım. Yollarda hız yapma tutkum arkadaşları arkada bıraktım bazı güzellikleri görmedim fakat harika insanlar tanıdım ve tücrübe oldu bir daha ekipte kopmayacağım.Çok güzel tur oldu ve zevk aldım.İleride daha uzun turlara inşallah. Sağlıklı pedaller.

2. İZBAN’da bisiklet vagonu uygulaması yapmışlar size 🙂
    “Görevli arkadaş bizim olduğumuz bölümdeki kapıları iptal edip binilmez levhası asıp bizlere yardımcı oluyorlar.”