Kano Maceraları 4

22 Mart 2023 Çarşamba

(Kör arkadaşlar için betimleme yapılmıştır)

(Resimler Mehmet Emiral’a aittir)

Denize gitmeden tanıyamazsın

Maviye kavuşmak

Maviye

Urim Baba’CAN Mart 2023

Öne çıkmış olan görsel, Lagün ortasında kürek çekerken, mavi yelken açık durumda. Direğin tepesinde Türk bayrağı dalgalanıyor.

MEL_5479

Kanoya yapacağım yeni ilaveler için gerekli malzemeleri aldım. Küpeşteye yapacağım profili sabitleme yerlerini ve kanoya bağlantıyı güçlü tutmak için krom sac malzemelerini aldım. Kano yan tankları bitince profilleri bağlayacağım yerlere kalın krom sac ile kapladım. Bağlantı deliklerini de deldim 8 mm matkap ucu ile. Bağlantı yerlerini yakından çekiyorum.

Küpeşteye sabitlemek için profil içinden geçecek kadar kanal kaynatıyorum. Küpeşte üstünden vida ile, yanlardan cıvata ile bağlayacak şekilde hazır ve delikleri delindi. Aşağıdaki resimde hazırladığım parça kanoya vida ve cıvata ile bağlanmış durumda gösterir resim.

Profilleri takıp kano yan tanklarını da bağlıyorum.

Yan tankları denememizden bir ay sonra hazırlıklarımız bitince kano yan tanklarını bağlayacağımız profillerin deliklerini deliyoruz arkadaşların yardımı ile.

IMG-20230320-WA0005

Üç kişi profili bağlamaya uğraşıyoruz.

IMG-20230320-WA0007

Kanoyu hazırlık aşama videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.

Video 1

Video 2

Video 3

Hazırlıklarımız bitti, artık hazırladığım yeni parçalarla denemeye gideceğiz. Mehmet Emiral bizim fotoğraflarımızı profesyonel makine ile çekecek. Bu arada kanoyu üst komşumuzun bahçesine almıştık. Kanoyu taşıyıcı arabasına yerleştirip evden çıkıyoruz yokuş aşağı. Tam aşağı indiğimizde en önemli parçayı unuttuğumun farkına vardım; Dümen. Dümeni atölyede unutmuşum. Neyse ki çok yakında aklıma geldi de hemen eve koşup almaya gittim. Bacanağım kanoyu elle götürürken ben yokuşu çıkıyorum.

MEL_5333

Atölyede unuttuğum dümeni alıp geliyorum beni bekleyen arkadaşların yanına. Bir elimde kanonun dümeni, bir elimde ip yürürken çekiyor kamera ile. Dümenini unutan kaptan oldum böylece. Ama dümen hala elimde.

MEL_5334

Kanoyu alıp sokak aralarından yürümeye başladık. Kanoyu tek elimle tutup götürüyorum. Yanımda bacanağım da yürüyor.

MEL_5337

Video 4

Bu günkü amacım daha önce keşfettiğimiz adaya Türk bayrağı dikme. Ucu sivri bir demire bayrağı takacak şekilde arkadaşım Hasan dikmişti. Sokağın köşesinde bayrağı teslim ederken çekiliyoruz.

MEL_5347

Yolumuz biraz uzak, şehir caddelerinden, trafik içindeki arabalarla beraber yürüyoruz. Araçtakiler hayatlarında ilk defa kanosunu yürüten kaptan görmüş gibi merakla bakarak geçiyorlar yanımızdan. Haliyle onlara aldırış etmiyorum.

MEL_5349

Trafik yoğun ama aldırış etmeden yürüyoruz yanlarından.

MEL_5353

Video 5

Karşı şerit yoğun, bizim gittiğimiz şerit ise sakin, nedeni ise ters yönden gidiyoruz. Sahil kıyısına gitmek için karşı şeritten ters yönde gitmek gerek. Trafik lambalarına kalırsak yandık.

MEL_5356

Lambalardan ters yönden karşıya geçiyoruz.

MEL_5358

Video 6

Haydar Aliyev bulvarına girdik. Burada bisikletli paylaşımlı yol var.

MEL_5366

Sonunda kent ormanına girdik ve araç trafiğinden kurtulduk. Barış Manço köprüsüne doğru asfalt yoldan gidiyoruz yeşillikler arasından. Ormanımız çok güzel.

MEL_5370

Video 7

Mehmet Emiral bisikletle bizi önden takip ediyor. Uzaktan orman içinden kano ile birlikte bizi çekiyor.

MEL_5373

Video 8

Kent ormanında köpek çok ve nedense ilk defa görmüşler gibi kanoya doğru havlıyorlar. Gerçi köpeklere aldırmıyoruz ama bir şey varmış gibi çok yaygara yapıyorlar.

MEL_5411

Video 9

Video 10

Video 11

Yaklaşık 4 Kilometre kadar yürüdükten sonra Barış Manço köprüsünün olduğu yere geldik. Lagün tarafındaki kumsalda duruyoruz. Balıkadam elbisemi giydim. Bizim ekipten Zeki Gagaski ve Mustafa Akpınar bulunduğumuz yere bisikletleri ile geldi. Hava bu gün kapalı, ha yağdı, ha yağacak derken birden bire yağmur indirdi. Arkadaşlar köprü altına sığındılar. Ben mavi yağmurluğumu giyip kanonun profillerini bağlıyorum cıvatalarla.

MEL_5413

Kano yan tankları yanda duruyor, ben yağmur altında profilleri bağlamaya çalışıyorum. Hava parçalı bulutlu, yağmur kısa süreli yağdı geçti. Sadece yerleri ıslattı.

MEL_5415

Profilleri kanoya bağladıktan sonra sıra geldi yan tankları bağlamaya. Çömelmiş durumda tankı bağlarken.

MEL_5423

Yan tankları bağlayıp cıvatalarını sıktıktan sonra yelken direğini yerine takıyoruz.

MEL_5433

Yelken üstten aşağı doğru kaydığından ipleri sağlamca kaymayacak şekilde bağlıyoruz. Bağlama işlemini bacanağım yapıyor. Zeki, ben ve Mustafa onu izliyoruz.

MEL_5436

video 11

Video 12

Video 13

Video 14

Video 15

Tüm hazırlıklarımız bitti, kanoyu denize indirip kürek çekmeye başladık lagün içinde.

MEL_5455

Mehmet Emiral bizi kürek çekerken resmimizi çekiyor.

MEL_5457

Ben arkada hem dümeni kontrol ediyorum hem de kürek çekiyorum Bacanağım önde yelkeni kontrol etmekle meşgul.

MEL_5460

Mehmet Emiral yakınlaştırıp çekiyor bizi.

MEL_5464

Normalde kıyıdan epey uzaktayız. Denizde bir karartı gibi duruyoruz.

MEL_5467

Kürek çekmeye devam, arkadaşların olduğu yere doğru gelmeye çalışıyoruz.

MEL_5470

Yelken direğinin tepesindeki küçük Türk bayrağımız da dalgalanıyor. Rüzgar da kendini hissettiriyor. Rüzgara karşı yelken açık gitmeye çalışıyoruz.

MEL_5476

Habire kürek çekmemize rağmen pek te ileriye doğru gitmiyoruz gibi. Olduğumuz yerde sayıyoruz. Yelken şişik durumda, İskele tarafındaki kürekler havada, sancak tarafındaki kürekler suyun içinde. Bu resmi öne çıkan görsel olarak seçiyorum

MEL_5479

Bu kez ikimizin kürekleri çapraz durumda büyük bir mücadele ile çekmemize rağmen bir türlü ileriye doğru hamle yapamıyoruz. Amacımız köprünün altından geçip dışarı çıkmak. Fakat yelkeni kapatmadığımızdan rüzgar gitmemize engel oluyor. Ayrıca deniz yükseldiğinden içeriye doğru akıntı var.

MEL_5483

Bacanağım yoruldu kürek çekmekten, ayaklarını öne doğru, küpeştenin üzerine koymuş durumda kürek çekiyoruz karaya doğru. Nedense aklımıza yelkeni kapatmak geldi. Yelkeni direğe dolayınca çabucak karaya ulaştık. Kürek çekmekten iyice yorulduk ve acıktık.

MEL_5520

Video 16

Video 17

Karaya çıkar çıkmaz önceden aldığımız gevrekleri büyük bir iştahla yiyoruz. Kürek çekmek yordu ve acıktırdı. Bu günkü denememizde profillerin zayıf kaldığını gördüm. Tanklar iyice suya battığından tüm kaldırma gücünü üzerine almış gibi profilleri epeyce esnettiğini gördüm. Arkadaşlarla durum hakkında fikir alışverişinde bulunduk. Profilleri zayıf kaldığı için daha kalın elti ve daha büyük olmasına karar verdik. 2 mm et kalınlığı ve 30 X 40 cm boyutlarında profil işimize yarayacağına karar verdik. Bir süre daha oturduktan sonra bağlantı profillerini söküp tanklarla birlikte eşyaları kanoya yükleyip eve döndük.

Mehmet Emiral tarafından çekilen videonun tamamını aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

Böylece bir maceranın sonuna geldik. Kararlaştırdığımız profillerin hazırlıklarını yapıp kanoya uygulayacağız. Maceralarımız bitmeyecek, şimdilik hoşça kalın, sağlıcakla kalın.